Claudi Ríos / Castelló
El final de temporada es troba a la cantonada, i amb ell, comencen a definir-se els campions de cada competició. En aquest cas, el protagonista és el Benjamí B’ del Primer Toc, que dissabte passat 23 va aconseguir proclamar-se campió de la Segona Benjamí de segon any mancant una jornada per al final. El conjunt castellonenc va certificar el campionat després d'imposar-se per 5-2 al United Vinaròs. Amb aquest resultat, van assolir els 39 que li donen un avantatge de 5 respecte al segon, el Club Almenara Atlètic.
Més enllà dels números, l'equip ha aconseguit mantenir una línia molt regular durant tota la campanya, cosa que els ha permès dependre de si mateixos en tot moment. “L'equip ha estat a l'alçada, competint a un gran nivell i gestionant a la perfecció les emocions en un dia on per moments es pot tornar una mica difícil”, explica Miguel Giner, entrenador de l' equip. Tot i la importància del partit, l'entrenador reconeix que van afrontar la setmana amb relativa tranquil·litat. “Fins ahir no sabíem que avui podíem ser campions, però tot i així portem diverses setmanes amb la idea al cap i malgrat no ser l'objectiu principal ens ha servit com a incentiu per continuar millorant fins al final”, comenta.
Un grup que no ha deixat de créixer
Aquest triomf no ha estat fruit de la casualitat, ja que destaquen el creixement constant que ha travessat l'equip al llarg de tota la temporada com una de les claus per assolir el títol. “La feina dia a dia de tot l'equip, entrenament a entrenament s'han anat superant i la millora ha estat molt notable”, assegura Giner. A més, el tècnic considera que aquest equip ha sabut trobar un equilibri essencial per competir cada setmana. “Hi ha hagut una barreja entre qualitat, intensitat i ambició”, assenyala.
Formar abans que guanyar
El resultat en categories primerenques no és l'única cosa important. Des de primer Toc han intentat mantenir un enfocament que se centra en el aprenentatge i la formació dels nens per sobre de la classificació. L'enfocament metodològic de l'equip no ha estat en cap moment resultadista, hem prevalgut en tot moment la formació. Donant molta importància que l'equip aprengui i gaudeixi molt fent-ho”, explica l'entrenador. Aquesta idea també es reflecteix en la manera de treballar durant la setmana. “Al final són nens, si no gaudeixen del que estan fent tot el que fem perd sentit. Això ho aconseguim amb un balanç adequat entre exigència i diversió”, afegeix. Després d'una temporada molt completa, Miguel Giner es queda especialment amb l'evolució del grup tant dins com fora del camp. “El que m'enorgulleix més és la feina i l'evolució que han demostrat aquests mesos, destacant la gran millora de l'equip en l'aspecte emocional”, conclou.

















