La situació dels clubs esportius de Vila-real és, en relació al sistema d' ajudes públiques que reben de l' Ajuntament de Vila-real, la pitjor de la Comunitat Valenciana. Els clubs en les seves diferents modes esportives paguen les seves taxes per utilitzar les instal·lacions esportives municipals però, però, no han cobrat un sol cèntim de els ajuts corresponents a la temporada 23-24 quan estem a 13 de desembre de 2024 i a tots els efectes en la temporada 24-25.

Com exposa un club, va lliurar tota la documentació, després de publicar-se la convocatòria per concurrència competitiva -novetat- el passat 5 de novembre- al cap de pocs dies de donar-se a conèixer les noves bases i, però, no han cobrat. Com a exemple de la nefasta gestió esportiva de l'Ajuntament de Vila-real, el pagament dels ajuts de la temporada 22-23 va tenir lloc a finals de desembre de 2023 tot i que hi ha clubs que van cobrar en el primer trimestre d'aquest any. Ara, les ajudes convocades a principis de novembre encara no s'han resolt i els clubs esperen almenys que en el moment de la resolució l'Ajuntament de Vila-real pague el 70% de l' import concecido. La situació per als clubs esportius està al límit per al·lèrgic de l'Ajuntament.