Valero Fraire, cofundador de Primer Toque CF, de nou “treu el cap” a Castelló Base per explicar com ha anat al club taronja la temporada. Una entitat que no renuncia a créixer temporada rere temporada amb objectius molt ambiciosos: “Teníem quatre objectius molt grans i tres s'han complert”.

P-¿Com valora esportivament el club la temporada quant a ascensos i descensos? 

La valoració és molt positiva teníem 4 grans objectius a F11:

Ecoembes

– Ascenso del Juvenil A a Lliga Comunitat

– Ascensió de Cadet A a Autonòmic
– Ascensió del Cadet B a Preferent

– Mantenir Infantil A la categoria Autonòmica.

Eren 4 objectius ambiciosos, tres s'han aconseguit i un no.

Per nosaltres era molt important que el JA fos a Lliga Comunitat i s'ha aconseguit.

El doble ascens de CA i CB ens permet comptar amb la millor estructura esportiva possible en aquesta categoria Cadet, només a l'abast de pedreres professionals com Villarreal, València o Llevant, i uns quants clubs com el nostre.

El descens de l'Infantil entra a la lògica d'un club com a Primer Toc. Hem d'exigir-nos competir fins al final, i si baixem de categoria tornar-ho a intentar com s'ha fet aquest any amb el cadet, descendim l'any passat i aquest any tornem a pujar.

Això és una prova que la salut esportiva del club és molt bona i que tenim anys per endavant per gaudir de les millors categories.

P-¿L'ascens o descens d'algun equip li modifica el plantejament inicial quant a equips a federar la temporada que ve? 

No, els ascensos i descensos formen part de l'esport i quan planifiques, sobretot en categories tan exigents com l'Autonòmica cadet o infantil, ja saps que és difícil la permanència. Evidentment has d'adaptar la planificació a les categories que tens a cada moment però en el nostre cas, hi ha una línia de treball molt clara, sòlida i duradora en el temps, i això ajuda a tenir estabilitat ia estar lluitant sempre per objectius bonics a nivell esportiu.

P-¿Quina previsió d'equips té federar la temporada que ve i pel que fa a F8 els inscriuran a Primera FFCV o Preferent Aleví?

En aquests moments estem tancant plantilles i tenim una previsió d´equips però no tancada, per tant em permetràs que no conteste perquè estem en això.

En relació amb les categories, com sempre fem, més endavant quan tinguem les plantilles totalment tancades, cada equip competirà a la categoria on veiem que més pot aprendre, superar-se i gaudir.

P-¿Podeu confirmar-nos el nom dels coordinadors esportius del club? 

De la mateixa manera que a les plantilles de jugadors, ens trobem immersos en ple procés de confecció de la nostra estructura de personal, no la tenim tancada a aquestes dates.

P-¿Els preocupa les noves exigències pel que fa a una penalització econòmica més gran i perduda de punt per no estar l'entrenador d'un equip a la banqueta el dia del partit? 

No especialment, caldrà analitzar la lletra petita de la norma i valorar amb el comitè dentrenadors alguns casos puntuals, però tot el que vagi en pro que al futbol base hi hagi persones preparades al capdavant dels equips i aconseguim que l'entorn que tenen els nostres jugadors sigui el millor possible perquè es desenvolupin a nivell humà i esportiu, ens sembla molt bé.

P-¿Quins canvis podria suggerir a la FFCV per a la millora de les lligues masculines / femenines o competicions com La Nostra Copa Aleví?

Continuem pensant que a F8 seria millor un sistema de categories com fan altres comunitats. Creiem que és millor que siguem els clubs els que ens “apuntem” on volem jugar. Dit això, excepte algunes excepcions, s'ha millorat la igualtat en les competicions de F8 en els darrers anys amb els canvis realitzats. Tot i així pensem que un sistema de categories seria més just i igualat.